Zmeura's Weblog

Cum invatam o poezie?

Posted on: Noiembrie 15, 2009

Mariuca trebuie sa invete o poezie pana la serbarea de Craciun. Fiecare copil din grupa pregateste una.

Doamna educatoare a scris de mana toate poeziile si le-a inmanat fiecarui parinte cu specificatia de a-si invata copilul poezia. Noua ne-a picat ceva cu fulgii de iarna.

Acum vine problema. Mariuca a invatat multe cantece si poezii la cresa si gradinita, da’ cu noi nu vrea sa zica nimica. Iar poezia asta e … like … foarte importanta pentru intalnirea cu Mosu’.

Ce ma fac? Ce ma fac? Si eu si ta-su am repetat-o cu ea. Si nu vrea sa zica neam. Asa ca mi-a venit ideea sa o transform intr-un cantecel ca doar nu degeaba am fost la Minisong. Asa ca i-am dat cateva note si am inceput s-o cant eu de 2, 3, 5, 10 ori pana i-am trezit curiozitatea copilului. Si a inceput sa cante si ea, slava Domnului. Si cu totii am cantat-o pe drumul de intoarcere de la Valeni, cand n-a dormit ea desigur, pe diferite tonalitati. De exemplu tati a ramas setat pe … dictie: „Mariuca, zi-o tati apasat, clar, cu voce”. In fine, eu as zice merci oricum ar zice-o.
Apoi, copilul s-a tinut si de sotii cu noi. Cand era vorba sa zica „… dupa mos Craciun”, ea: ” dupa baieti” sau „dupa soricei”.

Si uite asa a invatat prima strofa, iar eu nu-mi mai pot scoate din cap cantecul asta. M-am trezit cantandu-l singura pe strada:

Un, doi, trei/Un, doi, trei

Sutem fulgii mititei

Iarna ne-a trimis la drum

Dupa Mos Craciun.

3 răspunsuri to "Cum invatam o poezie?"

Am mai spus-o deci ma repet ca Basse nu stie nici o poezie,ei la gradi invata doar cintece..si la serbare mai ales

Va propun o poezioara, care se invata in timp ce urcati scarile:
Poezia se cheama URCAM SCARILE:
Trop, trop,
Hop, ţop.
Hai mai sus
Pui de urs.
Hai un pas
Şi-ncă un pas
Ca puţin
A mai ramas.

Hai fuguţa
Sus ghetuţa
Că ne-ajunge
Şi ne-mpunge
Chiar şi-un melc
Codobelc.
Sau , in timp ce desenati o pisicuta, ii si explicati desenul in rime:
PISICA
Doi ochi galbeni si-un botic
Desenati intr-un cerc mic,
Doua urechi…atitica,
Patru labe si burtica,
Pui si coada: e pisica.

Pentru Mos Craciun, s-ar putea sa-i placa:

Mos Craciun , fiindca sunt mica
Mie da-mi o papusica
Si bunicii o ciocolata
Ca mi-o da mie pe toata!
Si daca va plac poezioarele mele, puteti citi mai multe pe blogul meu http://stropidesuflet.wordpress.com

multumesc. sunt foarte dragute poeziile.

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 96,844 hits
Noiembrie 2009
L M M M V S D
« Oct   Dec »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
