Zmeura's Weblog

Urzica

Posted on: Octombrie 23, 2009

Sunt convinsa ca presa umoristica nu e usor de facut. Sunt printre cei care au crescut cu revista Urzica. M-am delectat cu umorul si satira transpuse in grafica. Desi a fost o revista facuta la ordinul partidului, imi lipseste.

Cand eram mici, eu si sor’mea luam din Urzica fila cu fila si nu ne scapa nimic. Tin minte cum am descoperit eu Bucurestiul citind Urzica. Era la un moment dat o ilustratie cu Cismigiul, de care doar auzisem. Si mi-am dorit sa-l vad, numai pentru ca mi-a placut atat de mult in Urzica. Cand am intrat prima oara in Cismigiu, aveam in cap imaginea din revista si asa am bantuit prin el pana am descoperit toate locurile „de renume” din acel parc.  

Sunt mult mai multe de spus despre Urzica – pamfletele, caricaturile etc.

Pentru cei care nu o stiu, desi sunt sigura ca majoritatea o cunoaste, Urzica e o revista de satira si umor, aparuta in perioada 1948-1989. Foarte putin am mai auzit de ea. A fost relansata la un moment dat in format electronic, insa linkul e „mort”. 

Nu mai am niciun exemplar din ea. Daca cineva din generatia mea (going on 30 soon) a pastrat-o in vreun fel (pod, cufar, pivnita etc.), as fi fericita sa-mi trimita macar o poza dupa o pagina.

Voi va mai amintiti de ea?

4 răspunsuri to "Urzica"

eu am 28… da’ chiar nu-mi amintesc nimik de Urzica. Am intrebat-o si pe sora mea (31) si nici ea nu isi aminteste de aceasta revista….

Imi amintesc in schimb, de Cutezatorii 🙂

am auzit si de Cutezatorii, dar Urzica era de satira si umor, nu mai tin minte cum era Cutezatorii.

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 97,262 hits
Octombrie 2009
L M M M V S D
« Sep   Noi »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
