Zmeura's Weblog

Muzica pentru ei

Posted on: Septembrie 28, 2009

De mult timp vroiam sa scriu un post despre cele mai frumoase cantece pentru copii.
S-ar putea ca lumea sa se uite urat la mine, dar spun ca nu m-am dat in vant niciodata dupa Ghita al Cleopatrei, dupa Nu mi-e frica de Bau Bau si nici chiar dupa Cutiutele Muzicale. Exagerez daca spun ca nu mi-a placut chiar niciun cantec de pe acele compilatii. Intr-adevar, sunt cateva care sunt bune de ascultat, dar astea-s foarte putine. In plus, mi se pare ca toate au aceeasi linie melodica.

Pe vremea mea erau niste cantece autentice, versuri luate din folclorul nostru si transpuse in muzica. Minunate. Le cantam cu multa bucurie.
Erau cantecele despre Povestea unui ciobanas, poeziile lui Cosbuc (La oglinda). Recent, am descoperit Mama coace paine, cantat de Tudor Gheorghe. Si multe altele. Superbe.

Pe cele mai frumoase le-am invatat de la Mihalea, la Minisong, si imi pare tare rau ca deocamdata nu am cum sa fac rost de acele inregistrari.

Mi se pare ca acum, cantecele pentru copii sunt superficiale. Toate au diverse conotatii suspecte. Azi, copiii vor sa ajunga vedete, fetele de nici 10 ani vor sa-i cucereasca pe baieti si se asteapta ca ei, baietii, sa fie generosi.
De ce nu pot cantecele astea sa fie cat se poate de simple, despre flori, animale, bucuria de a fi copil?

Mi-am propus sa adun cantecele astea frumoase de care spun. O sa fie putin cam greu, dar cred ca o sa reusesc. Daca mai stiti si voi astfel de cantece, va astept.

4 răspunsuri to "Muzica pentru ei"

Am sa va spun copii povestea unui ciobanas/Canta si el/Dar nu ca voi/Canta din fluieras..lalalalalallalala ..si-acum il mai ascult, pe asta il am daca-l vrei 🙂

Mie imi plac foarte mult si cantecele copiilor de la Antoniano-Zecchino D’Oro. Mai ales cele vechi..”Nonno”, „Il valzer del moscerino”, „Ne bianco, ne nero”, cauta-le pe You Tube.

merci oana. si mie imi placeau zecchino d’oro. am sa le caut

exsita pe trilulilu multe cantece de-a lui Tudor Gheorghe, cantece pentru copii.Unul din ele care mie personal imi place extrem de mult este ” Supa de zarzavat” 😀 se potriveste minunat in cazul nostru, caci suntem la diversificare, la inceput . Pe acel site poti gasi o groaza de cantecele normale pentru copii.Succes!

Uite, asta cu Supa de zarzavat nu o stiam.

Apropo, sa va traiasca bebelusul si te mai astept!

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 97,259 hits
Septembrie 2009
L M M M V S D
« Aug   Oct »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
