Zmeura's Weblog

Vulcana Bai

Posted on: Iunie 9, 2009

O luam incetul cu incetul, ca avem toata viata la dispozitie, si vom vizita multe locuri frumoase de la noi din tara. Pentru ca ele exista. Exista mici colturi de Rai in tara noastra.

De Sfanta Treime ne-am aventurat pana la Vulcana Bai, o comuna aflata la 18 km de Targoviste (judetul Dambovita). Ne-am dus cu dorinta de a-l vedea pe Parintele Agatanghel, o cunostinta de-a lui Dan, dar si pentru a vedea Centrul International Ecumenic de acolo. Mai precis, in cadrul centrului a fost infiintat Centru Interreligios unde s-au construit 3 biserici foarte frumoase (o biserica crestin ortodoxa, o moschee si o sinagoga). Noi am vizitat numai o biserica, din lipsa de timp, dar si pentru ca am stat la povesti cu Parintele.

Nu am luat aparatul foto la mine, insa cred ca nicio imagine imortalizata nu poate descrie sau transmite frumusetea acelui peisaj absolut mirific, „like a landscape painted in the sky”. Nu-mi mai luam ochii de la iarba verde, pomii infloriti, maci.

Cele trei biserici se afla pe un deal si, de sus, de pe treptele bisericii ai senzatia ca vezi toata lumea. Numai ca de acolo o vezi cu alti ochi. Ai impresia ca e o lume perfecta. Si acolo, pe treptele bisericii, aveam ciudata senzatie ca ma aflu in Cer. Da, stiu, o senzatie ciudata.

Ceea ce m-a impresionat foarte tare a fost felul in care ne-a intampinat Parintele. Ne astepta sus, in capatul scarilor. Si iar am avut senzatia ca ma aflu acolo unde trebuie, unde e bine.

Am stat putin in biserica, m-am inchinat si m-am rugat, iar Parintele ne-a invitat in casa sa. Ar fi fost in stare sa ne puna pe masa tot ce avea. Si bineinteles, nu ne-a lasat sa plecam cu mana goala. I-a dat Mariucai fructe si dulciuri, iar noua o icoana, bratari sfintite si un medalion cu cruce pentru masina.

Cand am intrat in sat, am avut senzatia ca ma aflu intr-un loc turistic. Casele foarte aranjate, curatenie, totul parca special aranjat pentru a-si intampina oaspetii. Am promis ca ne intoarcem si asa vom face. Si vom sta mai mult.

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 96,857 hits
Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
