Zmeura's Weblog

Circul

Posted on: Iulie 3, 2008

Din vagile amintiri din copilarie, nu retin sa ma fi dus prea des – sau chiar deloc – la circ.

Cert este ca mi-am descoperit de foarte devreme dragostea fata de animale. Nu puteam sa ma uit la Remmy sau la Fram Ursul Polar fara sa plang in hohote. De fapt, nu suportam sa ma uit la filmele cu animale, fiindca mereu aveau de trecut prin incercari grele.

Stiu ca de atunci ii urasc pe hingheri. Si tot de atunci o rugam pe mama sa adunam toti cainii vagabonzi la noi in casa. Asa se face ca am crescut intr-o cvasi gradina zoologica ce inca activeaza in casa parinteasca.

La noi in cartier a venit circul. Cu animale, evident. Nu-mi place circul. Nu pentru ca nu mi-ar incanta privirea cu diverse executii artistice, ci pentru ca folosesc animale.

Nu cred ca locul ala le face fericite, nu cred ca le face placere sa fie expuse, nu cred ca vor sa fie acolo. Nu sunt decat chinuite. Si atunci de ce as incuraja ceva care le distruge. E suficient ca zac prin gradinile zoologice.

Nu pot sa ma duc la circ entuziasmata ca privesc niste animale salbatice dresate, cand de fapt stiu ca ele nu-si doresc sa fie acolo. E ca atunci cand incerci sa-l faci pe celalalt fericit, cu pretul suferintei tale.

Pe animale le putem privi si admira si in libertatea lor si cred ca sunt mult mai fascinanate asa decat intr-o cusca de la circ.

Visul meu de copil, atunci cand voi fi crescut mare, era nu sa ma fac doctorita, balerina, cantareata, ci sa am un adapost de animale.

Poate ca inca n-am crescut si visul are toate sansele sa se implineasca.

 

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 96,844 hits
Iulie 2008
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
