Zmeura's Weblog

Si inapoi de la Nesebar

Posted on: Iunie 30, 2008

Din Nesebar ne-am intors cu o impresie foarte placuta. Recomand tuturor o vizita acolo, mai ales in Orasul Vechi, Old Nessebar.

Daca incerci sa ignori magazinele cu kitchuri de la fiecare casa, ai intr-adevar ce sa vezi. Casutele au un aspect rustic si vechi si daca ai chef de explorat stradutele mici si inguste, atunci vei gasi si putina liniste prin avalansa de turisti, pentru ca in Nesebar, atractia turistica o reprezinta chiar aceasta parte istorica a orasului. Aici este si un port cu multe minunatii de iahturi si barci de toate formele si marimile.

Partea noua a orasului este si ea un punct bun. Hotelurile, pe langa beneficiile pe care le ofera turistului, cum ar fi piscina pe acoperis, pub-uri, restaurante, spa-uri etc, au si locuri special amenajate pentru copii. Noi am luat la rand fiecare bobodan in parte.

De fapt, majoritatea celor veniti aici o reprezentau familiile cu unu sau mai multi copii, iar carucioare cu bebelusi erau la tot pasul.

Noi am fost foarte multumiti de hotelul nostru – Marina Palace. Il recomand oricui se duce acolo. Avantajul sau este ca se afla chiar intre orasul nou si cel vechi.

Altfel, restaurante cat vezi cu ochii, de-a lungul plajei. In fiecare zi am incercat cate unul, iar preturile sunt cat se poate de acceptabile. Ce-i drept, in Old Nessebar, restaurantele sunt ceva mai scumpe, mai ales cele cu specific pescaresc.

Am luat foarte putine suveniruri pentru ca majoritatea erau kitchuri. Am gasit si jucarii din lemn, insa in Bucuresti sunt mult mai ieftine.

Vremea a foarte buna, plaja foarte curata, la fel si apa. Am prins valuri, insa David Hasselhof al plajei din Nesebar (un domn in varsta, foarte activ in calitatea sa de salvamar) nu prea ne-a lasat sa ne aventuram. Cand erau valuri, nu ne lasa cu colac sau saltea in apa.

Nu stati mai mult de ora 11 pe plaja. Pe noi ne ardeau talpile sub nisipul fierbinte la ora asta, cand deja plecam de pe plaja.

Mariuca a testat apa de la noi din brate sau de pe salteluta ei. Cateodata o scoteam cu greu din mare. Ne-am imprietenit cu cativa copilasi straini cu care s-a jucat in nisip. Nu le-a trebuit nicio limba ca sa se inteleaga. Cred ca limba bebelusilor e universala.

Nu prea am intalnit romani pe acolo – un lucru bun zic eu. Cei mai multi straini erau polonezi, cehi, rusi, francezi, englezi, unguri.

Pentru ca nu totul este perfect si sincer cred ca ne-am plictisi daca ar fi asa, au existat si mici exceptii care ne-au stricat „peisajul: nimeni altele decat pitipoancele. Da, exista si acolo asa ceva si inca cum.

Am fost si prin alte locuri: Burgas (Un fel de Constanta noastra), Sunny Beach (ceva gen Mamaia) si Sveti Vlas (un orasel sau mai degraba un sat foarte frumos cu multe ansambluri rezidentiale, in regim de demipensiune, family-oriented). In Sunny Beach poti ajunge foarte usor si cu titicarul, luat din Old Nesebar, sau cu autobuze la ficare 15 minute in celelalte orase.

Alta parte mai putin placuta este ca bulgarii nu prea vorbesc engleza. In afara de receptionerele de la hotel, cu greu ne-am inteles cu ceilalti, mai ales la restaurante sau terase.

Apoi, mi se pare ca sunt in urma cu muzica. Asculta foarte mult Madonna – ceea ce nu-i rau, insa parca e obsesiv – Britney Spears, iar la terase auzi numai Coco Jambo, 2 Unlimited si alte muzici la moda pe vremea primilor mei ani de liceu.

Trecand peste asta, au niste clatite foarte bune. De asemenea, am invatat alfabetul bulgaresc, sa numar si cateva expresii uzuale.

Asadar, drumul foarte lung pana la Nesebar chiar merita.

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 96,656 hits
Iunie 2008
L M M M V S D
« Mai   Iul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
