Zmeura's Weblog

Oda limbii romane

Posted on: Martie 28, 2008

Respect limba romana si sunt o apriga luptatoare a vorbirii si scrierii ei corecte, desi se intampla sa mai am mici scapari, care nu tin de necunoastere, ci mai degraba de lipsa de timp etc. In scoala am fost buna la gramatica, iar la examenul in cauza pentru admiterea la facultate, am luat nota mare.

Asa se face ca am fost un adevarat fan al emisiunii d-lui Pruteanu. O stie toata lumea, Doar o vorba sat-i mai spun. Nu-mi mai aduc bine aminte, dar stiu ca a migrat de la un post de televiziune la altul: Tele 7, TVR, ProTV.

Oricum, pentru vremea respectiva, cand televiziunile incercau sa-si gaseasca o identitate si sa se diferentieze, emisiunea a reprezentat o noutate, o iesire din tipare. As putea spune ca Pruteanu este un trendsetter.

Pruteanu a murit. Stie, deja, toata lumea.

In ciuda orientarii sale politice si a scandalurilor in care a fost implicat, n-am incetat niciodata sa-l admir, mai precis, sa-i admir pasiunea si daruirea fata de limba romana.

Am vrut sa scriu despre el de indata ce am aflat vestea tragica. Am scris ce am crezut, insa Cristian Pantazi de la hotnews parca mi-a citit gandurile.

Asa ca las link-ul catre articolul sau, care schiteaza simplu, corect si la obiect portretul lui Pruteanu.

N-o sa scriu RIP la sfarsit, pentru ca stiu ca nu era de acord cu englezismele in vocabularul limbii romane.

Asa ca….Dormi in pace!

  

5 răspunsuri to "Oda limbii romane"

As vrea sa existe cat mai multi „pruteni” in tara asta, care sa aiba grija de limba ce-o vorbim.

din pacate, cel mai aprig luptator s-a dus.

Ma gandeam la mine, la tine, la cei ce mai stim si mai vrem sa vorbim si sa scriem corect romaneste. Ce ne opreste sa fim aprigi si sa luptam si noi? Nu la nivelul la care a facut-o el, dar fiecare in juru-i.

nu ne opreste nimic. la treaba!:))

e ok mesajul textului, noi am trebui sa ne luptam cu aceasta dar sa nu lasam totul balta precum o fac si altii.

Lasă un răspuns

Blog Stats

  • 96,844 hits
Martie 2008
L M M M V S D
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
